Teknoloji

YouTube interaktif içerik yatırımını artırıyor

Çevrimiçi medya servisi Netflix Black Mirror dizisiyle abonelerinide dizinin bir parçası yaparak bir ilke imza atmıştı. Uzun bir süre olumlu tepkiler alan Netflix bu alanda daha çok yatırım yapma kararı alarak geliştirme sürecini girdiği söyleniliyordu. Youtube buradaki olumlu eleştirilerden yola çıkarak interaktif içerik için gaza basıyor.

Netflix bahsettiğimiz gibi önceden, komedi, hayatta kalma, romantik gibi farklı tarzlarda interaktif içerikleri kullanıcılarla buluşturacağını müjdelemiş ve You vs Wild dışında da yeni içeriklerle karşılaşacağımızı belirtmişti. Bu öncü hareketlerle birlikte interaktif içerikleri farklı platformlarda da göreceğiz. Onlardan biri de YouTube, üzerinde geçmişte pek çok YouTuber’ın interaktif içerik çalışmasının bulunması.

Video paylaşım servisi bu alanda yeni yatırımlar yapacağını açıkladı. Ancak henüz net bir içerik açıklaması yapılmış değil. Yakında ilk içeriklerini duyuracaklarını belirtirken geliştirilecek yeni içerik de merak konusu. Daha önce benzer çalışmaları YouTuber’ların kendileri gerçekleştiriyordu. “Kendi maceranı seç” tarzındaki videolarda ana video herkese açık paylaşılırken, video sonunda kullanıcılara iki farklı senaryo konusunda seçim hakkı veriliyordu.

Video sonuna yerleştirilmiş diğer videolara yönlendiren kutucuklarla kullanıcılar interaktif bir deneyim yaşayabiliyordu. Ana video dışında diğer videolar ise liste dışı tutularak sadece link üzerinden erişim sağlıyordu. Bu sayede kullanıcılar doğrudan tüm içeriklere erişemediği için adım adım ilerlemek durumunda kalıyordu. Bu yöntemle bir nevi Youtuber’lar bu işi ilk yapanlar diyebiliriz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı